Re: 2 pytania dotyczace RAMu

Autor: Stranger (siralosspamprotectionusunto_at_mail.icpnet.pl)
Data: Sun 15 Jun 2003 - 20:06:40 MET DST

Użytkownik "xmarcel" <xmarcelx_at_nospam.gazeta.pl> napisał w wiadomości

> subiektywnie, to nieraz niewidac roznicy (to jeszcze zalezy od chipsetu)

Widać, widać obiektywnie róznicę :)
Zwłaszcza w zadnaniach mocno obciązających pamięć.

Oj polemizowałbym, że nie widac :)
Wczoraj testowałem pamięci Kingston HyperX na płycie Asrocka z celeronem 2K
kreconym na 2,6 K. Kumpel ma w kompie stare moduły SDR PC-133 jeszcze
wyciagniete z płyty na BX-440. Miał akurat nowiutką karte graficzną ATI 9500
Pro więc puścilismy 3D marka 2003. Na jego Ramie sie niektóre testy cięły
tzn było niskie FPS, rzędu 9-12. Jak wlózylismy moje DDR-333 HyperX to w tym
samym teście wszystko poszło płynnie, FPS był 2 x wyższy. Czyli powyżej 18
do 30.
W testach sisofsandra pokazaywała znaczny wzrost wydajnosc przepustowosci
pamięci. :)
Wiec może pod wordem ani OE nie widac różnicy, ale różnica wydajności jest
krytyczna. pamięc to w końcu nadal cały czas waskie gardło komputerów.
RAMbusy byłyby najlepsze, ale są nielogicznie drogie więc pozostaje nam DDR.

BTW: chce sprzedać pilnie i bardzo tanio (28 zł taniej niz w KT) 2 nowiutkie
kości Kingston HyperX PC 333, 256 MB. Musze to zrobic bo na mojej płycie nie
chodzą. Lokalizacja Poznań.
siralos-wywal ten dopisek_at_icpnet.pl
- sorry za troche spamu w poście :)

--