Co może być problemem?

Autor: Cosa (mcosa_at_wp.pl)
Data: Sun 15 Jun 2003 - 13:04:03 MET DST

Ostatnimi dniami zauważyłem dziwne problemy z komputerem. Sprowadzały
się owe do dziwnych zwisów podczas mocnej pracy dysków najczęściej,
ale także zwisów przy starcie i różnych interesujących niebieskich
ekranów.
Po rutynowym sprawdzeniu obecności nieproszonych programów i wirusów,
zweryfikowaniu prawidłowego i pewnego osadzenia wszystkich części
kompa , postanowiłem sprawdzić czy wszystko działa jak należy - i tu
pojawił się problem niemały - okazało się że przerwania systemowe
adresowane są w cały świat. To znaczy tylko 4 z nich :4, 5,10,11.
Oprócz przypisania do kontrolera USB dwu przerwań( drugie gryzie się z
modemem na PCI'u) , do każdego z tych przerwań dopisane jest
urządzonko o pięknej nazwie "ACPI IRQ Holder for PCI Steering"
Czyli jakby chciał zajęte już przerwania zabezpieczać dla późniejszych
potrzeb. Tyle pokazuje Windows.
Bios pokazuje nie gorzej - mianowicie w tabelce wyświetlanej przed
bootem również pokazuje nieprawidłowe zaadresowanie przerwań dla kart
rozszerzeń - modem, usb, dźwięk.

Flash biosu nie pomógł , choć zmienił nieco ułożenie błędnego
adresowania.

Czy mam się szykować na wymianę płyty, czy tylko wizytę w serwisie
celem wymiany kości Bios'u?

--
Cosa
cosa_at_poczta.onet.pl