Odp: sygnały podczas startu komputera

Autor: Michał Kazimierczak (kazikbch_at_wp.pl)
Data: Fri 13 Jun 2003 - 20:32:28 MET DST

Tego typu pytań było już na tej grupie dosyć dużo, ale.....

> Podczas uruchamiania kompa słysze 1 sygnał a po nim 7-8 krótkich chwila
> przerwy i jeszcze 1 i 2 krótkie po czym nic się nie dzieje komputer nie
> startuje. Gdy poruszam kablem przy karcie graficznej czasami wystartuje a
> czasami trzeba jeszcze raz lub dwa nim poruszyć dość mocno. Czy ktoś może
> powiedzieć co to oznacza i czy mogę sobie z tym poradzić sam bez wizyty w
> serwisie, gwarancja się już skończyła niestety.

Policz te pipczenie po tym jednym dlugim i tutaj masz ich znaczenie:
1 beep - DRAM refresh failure
2 beeps - Parity Circuit Failure
3 beeps - Base 64K RAM failure
4 beeps - System Timer Failure
5 beeps - Processor Failure
6 beeps - Keyboard Controller / Gate A20 Failure
7 beeps - Virtual Mode Exception Error
8 beeps - Display Memory Read/Write Failure
9 beeps - ROM BIOS Checksum Failure
10 beeps - CMOS Shutdown Register Read/Write Error

1) zasilacz
2) plyta
3) ram

Pozdrawiam,
Michał

--
[ M i c h a ł   K a z i m i e r c z a k ]