Re: Zasilacz Cheftec 360W Dual Fan

Autor: sapek (sapkow0_at_poczta.onet.pl)
Data: Fri 13 Jun 2003 - 11:18:10 MET DST

> Hmmm, wg mnie różnice w napięciach są naprawdę minimalne. Czy warto było
> płacić grube pieniądze za taką różnicę? Może ja się nie znam, więc ktoś
> wyjaśni czy różnice w granicach 0,1 - 0,4 to takie duże różnice?

Witam!

Poziom napięć wyjsciowych może odbiegać od wartości nominalnych o ok 5%,
więc to akurat nie jest zbyt istotne. Najważniejsza w zasilaczu jest jego
wydajność prądowa, odporność na zakłócenia i chwilowe przeciążenia. Czujniki
na płycie głównej mierzą poziomy napięć ze stosunkową małą częstotliwością,
więc nie są w stanie wykazać krótkotrwałego wzrostu lub spadku napięcia,
który może doprowadzić do wysypania systemu. Poza tym w wielu testach
zostalo udowodnione, że moc podana na obudowie tanich zasilaczy często mocno
odbiega od ich rzeczywistej wydajności. Większość użytkowników komputerów
traktuje zasilacz jako mało istotny kawałek obudowy, a przecież jest on
razem z płytą główną i pamięcią elementem mającym największy wpływ na
stabilność komputera.

Pozdrawiam
Michał