Re: pIII a celeron400

Autor: Szymon Wróblewski (simw_at_poczta.onet.pl)
Data: Thu 12 Jun 2003 - 21:53:12 MET DST

> moja konfiguracja: płyta BX, cel400mhz, barracuda 60GB 7200obr/min,
> 256SDRAM, viper550.Pasuje mi troche przyspieszyc kompa więc zastanawiam
> sie nad wymianą mojego celerona 400 na pentium 550mhz
Moim zdaniem nie warto. Podczas normalnej pracy bez oszukiwania sie np
benchmarkami syntetycznymi nie zauwazysz duzej roznicy . Moim zdaniem
dolozenie ramu i dodanie dodatkowego kontrolera ATA100 da naprawde duzego
kopa (widzialem ostatnio system z P166MMX i 256MB ramu + szybki dysk na
dodatkowym kotrolerze i pewnie nie uwierzysz ale dawalo to niezlego kopa,
przekonalo mnie to ze najwieksze znaczenie ma RAM i dysk - szczegolnie).
Dodatkowo cena za takiego pentiuma jest kolosalna, na alegro chca za to
jakies 150 (dodatkowo bedziesz chyba musial kupic przejsciowke FCPGA), a za
ta cene mozna miec chocby gigowego Athlona. Jesli Twoj zakup jest zwiazany z
duzo mniejsza kwota mozna sie jeszcze zastanowic
Pozdrowienia
Simon