Re: Program do sterowania monitorem via DDC

Autor: Przemek (brak_at_bhj.pl)
Data: Thu 12 Jun 2003 - 12:07:33 MET DST

Użytkownik "Rafal Milczewski" <rafal_at_inx.pm.waw.pl> napisał w wiadomoœci
> Witam,
>
> Szukam programu do sterowania jasnoscia i kontrastem monitora przy pomocy
> DDC IC. Philips robi taki program, ale dziala on tylko z jego monitorami.
> Sam mam Iiyame - firma dostarcza tylko sterowniki. Przegooglowalem
Internet
> na ta okolicznosc - nie znalazlem nic satysfakcjonujacego. A moze jest
opis
> API do DDC ? Wtedy moze napisalbym sobie taki program sam.
>
> Pozdrawiam

To nie jest tylko kwestia softu ale elektroniki wewnatrz monitora .Wiekszosc
wytworcow wykorzystuje ddc tylko do poinformowania systemu o parametrach
monitora.
A co do softu philipsa to nie bylbym taki pewien ze on dziala przez ddc -
mam starego philipsa 21b i soft dziala w pelnym zakresie ( czyli regulacjami
geometrii , znieksztalcen , kolorow i jasnosci kontrastu) mimo ze monitor
jest polaczony z kompem kablem bnc ( a wiec bez DDC).Mozna wiec wysnuc
wniosek ze w philipsach soft komunikuje sie z monitorem przez linie
synchronizacji lub przez ktorys z kolorow.

pzdr