Re: jaki monitor 22'' !! Iiyam NEC Phillips

Autor: Jarek J (przyjaciel505_at_poczta.onet.pl)
Data: Wed 11 Jun 2003 - 21:00:16 MET DST

> a co sadzisz o tym nowym kineskopie U2, jest on w modelu Iiyama 314 jezeli
> dobrze pamietam ???
Zgadza się - U2 to nowe działo elektronowe o wyższej efektywności,
prezentowane na ostatnim CeBicie. Generalnie jest kapitalnie - tylko pytanie
co z tego ma użytkownik?
Wg mnie przy 22 calach U2 niewiele daje w "naszych" warunkach - podejrzewam,
że wyższa efektywność miała na celu zniwelowanie efektu zmiany grawitacji na
wyższych piętrach (150? :-) wieżowców np. w Hong-Kongu. Okazuje się bowiem,
że wiązki elektronów mogą się trochę inaczej odchylać (zwłaszcza w
kineskopach pow. 29 cali jest to widoczne - nawet w "naszych" warunkach, na
wyższych piętrzch wieżowców) no i obraz trzoszeczkę się wykrzywi...
Gwoli scisłości jeszcze dodam, że przyśpieszenie ziemskie zależy głównie od
odległości od środka Ziemi i szerokości geograficznej.
Czy coś jeszcze mogłoby dać U2? Nie sądzę, żeby zmiany były zauważalne -
choć na żywo nie widziałem, nie wiem. Może poprawili i coś jeszcze.
to tyle.
pozdr.