Re: Tolerancja napięcia

Autor: T.M.F (tfrancuz_at_mp.pl)
Data: Wed 11 Jun 2003 - 14:57:01 MET DST

> Mam pytanie - jaka jest odchyłka napięcia dla zasilacza ATX 300W?
> U mnie napięcie w cieci spada nieraz do 190V !!! a komp nadal chodzi.
> Czy przy takim napięciu zasilacz może ulec uszkodzeniu?
>
> ( ps. Panowie z energetyki mogli by poprawić w niektórych miejscach jakość
> napięcia wkońcu -10% to 198V)

Nic mu sie nie stanie. Spokojnie bedzie dzialac od jakis 90 V.
Co do twoich 190V - jak to mierzysz? Moze miernik jest dziwny. A jesli nie
to sprawdz kable u siebie w domu, nie sadze, zeby elektrownia dawala takie
napiecie, za to calkiem jest prawdopodobne, ze masz np. aluminiowa
instalacje i cos ci zasniedzialo.