Re: EPoX 8RDA+ i miernik temperatury procka

Autor: Yeti (yeti_at_polbox.com)
Data: Wed 11 Jun 2003 - 11:36:13 MET DST

Użytkownik "Shaman" <mynews_at_space.pl.usunto> napisał w wiadomości
> czy to prawda że 8RDA+ nie mierzy temperatury diodą w procku tylko ma
własny
> czujnik pod prockiem? jeśli tak to czy ktoś sprawdzał na ile dokładny
> (skalibrowany) jest ten pomiar? chciałbym wiedziec czy widząc 55°C mogę
się
> jeszcze nie martwić czy może już powinienem myśleć o jakimś lepszejszym
> chłodzeniu (bo faktyczna temp jest np. 65°C)

Ja mam co prawda 8RDA3+ ale problem mam podobny (a raczej odwrotny). Na
"dzień dobry", czyli np po nocy, przy włączeniu temperatura procka (1700+)
jest od razu 33-35 stC, kiedy w pokoju jest ok.24-25 st. Wniosek mam (może
błędny), że to co pokazuje BIOS to jest ok 10 st wyższe od rzeczywistosci.
Problem jest taki że po kilkunastu minutach temp dochodzi powyżej 60 stC i
wtedy wiatraki włączają się na wyższy bieg (no i nie jest już za cicho...).
Żeby nie te 10 stC nadal byłoby cicho...Czy te płyty po prostu tak mają ???
A może jakieś pomysły (tylny wiatrak już mam...)

Michał