Re: ile kosztowalby komputer...i jak to jest z dzieleniem go dla paru osob?

Autor: Corran (corran_at_tenbit.pl)
Data: Tue 10 Jun 2003 - 23:25:49 MET DST

go2east wrote:

> hej!
>
> mamy pentium700, z CD-ROM-em i karta graficzna jakas stara firmy ati oraz
> karte dzwiekowa wbudowana w plyte glowna. monitor ma 15 cali i nie jest to
> zadne LCD. 2 glosniki tez sa

No i fajnie

> teraz bedziemy meiszzkac w nowym domu. beda 3 pokoje, w ktorych potrzebny
> bedzie komputer. wpadlismy na pomysl, by jakos go wspoldzielic, zeby mogly
> naraz pracowac 3 osoby na jednym kompie. bylaby siec, w jednym pokoju caly
> komputer, a w pozostalych tylko jakies zwykle monitorki 15", myszy i
> klawiatury. no tak...ale to nie jest zas taki super sprzet, zeby 3 osoby
> mogly naraz na nim pracowac...

IMO fizycznie wykonalne ale zły pomysł, jeśli nie jesteś specjalistą nie
będziesz w stanie tego skonfigurować i zapomnij o windows 98. Napisałeś
że komputer ma służyć do pracy ale nie napisałeś do czego konkretnie
(Word a CADy to spora różnica). IMO najlepiej kupić za grosze jakiegoś
celerona i K6 ~400. Monitory i klawiatury i tak musisz kupić a pudło tej
klasy można kupić za >200 zł.

> to moze by dokupic 2-gi komputer taki sam? ile taki teraz kosztuje? czy
> wtedy 2 "szkrzynki" mozna by jakos rozdzielic na 3 stanowiska? czy te
> komputery moglyby sie jakos zadaniami podzielic??

Napisz do czego konkretnie będziesz ich używał

> a moze drugi procesor taki sam do tego jednego kompuetra wladowac??

taniej wyjdzie tak jak napisąłem wyżej, zapomnij.

> wtedy
> by trzeba plyte zmeiniac? ile by to kosztwoalo? czy rozwiazaloby problem 3
> stanowisk?

wystarczająco dużo abyś się zniechęcił.

> w ostatecznosci (gdyby koszty byly za duze) czy mozna by bylo zrobic tak, by
> drugi komputer byl podlaczony do dwoch stanowisk, a poglby pracowac tylko z
> jednym naraz? (tak, ze by tylko 2 naraz dzialaly)

Można, przełączniki za ok 50 zł tylko po co?

> oczekuej oceny i okreslenai kosztow poszczegolnych rozwiazan.
> dodam jeszcze, ze my raczrj nie bawimy sie w jakies zabawki 3d czy gierki,
> ktore sa wybitnei obciazajace. ale czesto jest tak, ze naraz sa wlaczone
> gadu, outlook, word i explorer. takei zwykle domowe zastosowania. mamy
> windows 98

Poszukaj używanych zestawów np.: po wymianie w biórach, jeśli sprzęt ma
służyć do offica i internetu to spokojnie do wygodnej pracy wystarczy
procek 300 - 500 Mhz + 128 MB RAM + karta graficzna jaka bądź
(integrowana np) + Lan (za 30 zł), bez dźwięku bo po co?

Pozdrawiam

--
  ___                                 #  To jest puste...ciągnie  #
 / __\__  ________________            #  się w nieskończoność...  #