Re: ile kosztowalby komputer...i jak to jest z dzieleniem go dla paru osob?

Autor: adasiek (podolany_at_poczta.wp.pl)
Data: Tue 10 Jun 2003 - 18:34:32 MET DST

go2east wrote:

> mamy pentium700, z CD-ROM-em i karta graficzna jakas stara firmy ati oraz
> karte dzwiekowa wbudowana w plyte glowna. monitor ma 15 cali i nie jest to
> zadne LCD. 2 glosniki tez sa
>
> teraz bedziemy meiszzkac w nowym domu. beda 3 pokoje, w ktorych potrzebny
> bedzie komputer. wpadlismy na pomysl, by jakos go wspoldzielic, zeby mogly
[...]

najtaniej bedzie sie przerzucic na linuxa jako OS, bo siecowie systemy
nielinuxowe, to pozostaje windowsNT /np. 2003 server/ albo
wspoldzialajacy z serwerem Novella - a to jest bardzo kosztowne /mowie o
licencji na uzywanie/; takze raczej linux;

no i wtedy kompa pentium III 700 przeznaczasz na serwer /czyli
potrzebuje on tylko plyte glowna + RAM + DyskTwardy + procesor + karta
sieciowa/; oczywiscie najlepiej jakbys mial do tego dysk SCSI ;-)

do tego trzy terminalne - z punktu widzenia latwosci konfiguracji
najlepiej wybrac jako terminale komputery PC - czyli komputer wyposazony
w sieciowke + karte graficzna i monitor;

no i oczywiscie okablowanie sieciowe + jakis koncentrator; albo siec
radiowa;

reszta to juz tylko zabawa softwareowa; mozesz uruchamiac aplikacje
bezposrednio na tym serwerze /wtedy nie ma znaczenia szybkosc procesora
w terminalu ale np. 3 razy KDE odpalone na P III 700 to nie wiem jak
zadziala/; albo mozesz miec na tych "terminalach" uruchamiane programy,
ktore beda dostarczane z serwera;

problem jest tylko taki, ze do tego jest potrzebny doswiadczony
administrator;

dodam tylko, ze windowsy tez wchodza w gre, ale P III 700 to nieco za
malo jak na windowsy;

ps: dziwnie to wyglada; trzy idiotyczne posty jeden po drugim, ale kazdy
z innego IP; i lokalizacyjnie setki kilometrow od siebie;

pozdrawiam;
adas;