Re: Komendy DOSa?

Autor: =Kanku= (k4nku!!!!antyspamowe_wykrzykniki_do_wyrzucenia_at_o2.pl)
Data: Mon 09 Jun 2003 - 20:12:30 MET DST

Użytkownik szefc napisał:
> Czy jest jakas komenda, dzięki której zamienie rozszerzenia wszystkich
> plików na pratycji?
> tzn: np:
> wszystkie pliki na dsyku C *.vxe ma zamienić na *.exe
> ??

Z tego co wiem to dos nie posiada takiej funkcji jedna komenda.
Bedzisz musial zrobic batcha.
W linuksje to by bylo banalnie proste ( ls , awk , puscilbys strumieniem
i jedna linijka wszystko by zrobila ).
W dosie to bedzie troche ciezko bo tylko dir ma przelacznik /S ktory
szuka takze w podkatalogach )
Moglbys wiec zrobic:
dir *.vxe /S > plik.txt
otworzyc ten plik i tam skopiowac linijki i dodac exe na koncu + ren na
poczatku kazdej, ale jesli to troche plikow jest to ciezko :)

Najprosciej TotalCommanderem alias WindowsCommanderem.

ew. w c++ latwo mozna takie cos zrobic po prostu petla z tego pliku
wynikowego, otworzyc go w trybie tekstowym i linijka po linijce
i robic takie operacje na stringach:
wez stringa, dodaj na poczatku lini ren
z zapamietanego stringa wytnij w nim 2 ostatnie znaki ( EOL i powrot
karetki )
odwroc stringa , zamien 3 pierwsze znaki az do kropki, odwroc go znowu,
dodaj 2 chary end of line i powrot karetki, doklej spacja plus ten string,
rob dopoki !=EOF

w bachu umiesc:
dir *.vxe /S > plik.txt
zmiana.exe plik.txt out.bat
call out.bat

Takze da sie zrobic ale jak sam widzisz troche roboty jest bo nie
pomysleli za nas programisci.

Pozdrawiam!

--
 >\= www.kanku.tk =/<