Re: piszczacy zasilacz i goraca plyta

Autor: Andrzej Kaczmarek (ak_at_wroc.vulcan.pl)
Data: Mon 09 Jun 2003 - 19:55:01 MET DST

Paweł Paroń napisał(a):

> poświęciłem na wyciszenie tego złoma). Ale co mnie niepokoi, przypadkiem
> zauważyłem, że kondensatory na płycie głównej są niesamowicie gorące, można
> się poparzyć. Czy przyczyną może być zbyt wysokie napięcie zasilacza, 13,5V
> na wyjściu 12V (ale jednocześnie 4,5V zamiast 5V), czy może odwrotnie,
> zepsuła się płyta i to jest przyczyną przeciążenia i piszczenia zasilacza?

Norma ATX 2.01 uznaje 5% odchyłki dla napięć 5V i 12V za prawidłowe. U ciebie
te odchyłki są ponad 2 razy większe. Wniosek? To już najprawdopodobniej ostat-
nie chwile życia zasilacza, więc jeżeli chcesz mieć do czego podłączyć tego
Chiefteca, to lepiej nie używaj chwilowo komputera :)

--
pozdrawiam,
Andrzej