Re: Pamieci RAM - opinia ekspertow ...

Autor: Larus (larus_at_silesianet.pl)
Data: Mon 09 Jun 2003 - 10:10:10 MET DST

Indywiduum zwane *bk*, w wiadomości
<bc19jn$adh$1_at_sunflower.man.poznan.pl> wyprodukowało:

> Na sieci znalazłem stwierdzenie :
> "Jako że każdy moduł DDR400 oferuje przepustowość rzędu 3,2 GB/s, to w
> trybie dwukanałowym zyskujemy pasmo o szerokości aż 6,4 GB/s - dokładnie
> tyle, ile "pompuje" Pentium 4 z 800-megahercową magistralą. Jedynie
> dwukanałowe pamięci DDR400 zapewniają mu odpowiednią przepustowość."

Prawda.

> które chce wytłumaczyć - złożyłem już zamówienie na nowy komputer oparty na
> procesorze P4 2.4 z FSB 800MHZ i HT do tego płyta główna Asusa na chipie 865
> :)

Git.

> Gość w serwisie zaproponował mi pamięci do niego DDR 333, ja jednak znając
> powyższe stwierdzenie obstawiałem pamięci DDR400 jednak po wywodzie pana z
> serwisu i stwierdzeniu , że w oficjalnych testach pamięci te wypadają
> niecałe 0,5% lepiej niż DDR333 a po co przepłacać - zdecydowałem się go
> posłuchać i wsiąść te tańsze ...

To nie był dobry pomysł, chyba że to jakieśdobre-markowe DDR333, które
bez problemu polecą na 400 MHz (DDR), ale wnioskuje, że tak nie jest ...

> test testem ale przecież jak włożymy kości DDR333 do takiego zestawu jak
> podałem to będą one pracować asynchronicznie (czyli gorzej). Nie jestem
> pewien czy w tej sytuacji i z taką konfiguracja nie powinienem wybrać tych
> DDR400 - ktoś mi może powiedzieć coś więcej.

Jeśli te DDR333 nie będą stabilnie działać w na 400, to zdecydowanie
lepiej wybrać DDR400, zawsze możesz reklamować jak się będą wywalać ...

> Może ktoś testował takie zestawienie na FSB 800MHz i może cos powiedzieć o
> różnicach w możliwościach tych pamięci ??? Wiem że DDR400 jeszcze nie ma
> oficjalnej normy ale może w tym przypadku może lepiej zainwestować w te
> kości ?

Jest oficjalna norma. JEDEC już ją zaaprobowało. DO P4 800 MHz FSB IMHO
obowiązkowo pamiątki DDR400.

--
Dawid "Larus" Paszkowski <larus_at_mojepc.pl> / MAD powered
  "Non qui parum habet, set qui plus qupit, paupare est"