Re: Moglby ktos sprawdzic?? ... Ogromna prosba...

Autor: Michal Kawecki (kwinto_at_2com.pl)
Data: Sun 08 Jun 2003 - 23:41:24 MET DST

Użytkownik "Nothingman" <lopko_at_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> Witam!
> Na technologie informayjna mam wykonac test, w dowolnym jezyku, ale
> zapomnialem spytac nauczycielki ktore z odpowiedzi sa prawidlowe...
> Ogolnie zdaja mi sie te pytania troche bez sensu... Czy moglby ktos
> mi powiedzic, czy moje przepuszczenia co do wlasciwych odpowiedzi sa
> sluszne?? (Jest 8 pytan)...

Ja bym tak wypełnił:

> 1. Jednostka centralna to:
>
> a) urządzenie wejścia umieszczone zazwyczaj w centralnym miejscu
> biurka
> b) specyficzny komputer pełniący specyficzne funkcje
> c) zasadnicza część zestawu komputerowego
> d) umieszczony w centralnym miejscu płyty głównej mikroprocesor
>
> Uwazam, że: "C"

OK.
Kiedyś jednostką centralną nazywano taką małą szafkę zawierającą
procesor główny, pamięć (na przykład ferrytową ;-)), i zasilacz
wielkości tornistra. Do tego podłączało się urządzenia wejścia-wyjścia i
peryferyjne. Razem był to hmm... zestaw komputerowy. Więc wszystko się
zgadza ;-), i tylko na biurku trudno to było postawić ;-)).

> 2. Najważniejszym elementem jednostki centralnej jest:
>
> a) sterownik dysków
> b) pamięć RAM
> c) mikroprocesor
> d) układ scalony z pamięcią ROM
>
> Wydaje mi sie ze "D", ale moim zdaniem pytanie jest bez sensu...

Oczywiście że bez sensu. Ale ja postawiłbym na C ;-).

> 3. Urządzenia wejścia to:
>
> a) skaner, klawiatura, mysz
> b) klawiatura, monitor, mysz, skaner
> c) mysz, klawiatura, kserokopiarka
> d) polter, klawiatura, zasilacz, mysz
>
> Uwazam, ze "A"...

OK

> 4. Urządzenia wyjścia to:
>
> a) drukarka laserowa, drukarka atramentowa, skaner
> b) drukarka laserowa, monitor, klawiatura
> c) ploter, monitor, stacja dysków
> d) skaner, ploter, monitor, klawiatura
>
> Uwazam, ze C, ale stacja dyskow (?)

Może miało być "dysków elastycznych"? ;-), tak się je nazywało w
literaturze.
C.

> 5. Dysk twardy to:
>
> a) kilka krążków z głowicami do zapisu i odczytu umieszczonych jeden
> po drugim na płycie głównej
> b) kilka krążków elastycznych umiesczonych jeden obok drugiego pod
> napędem dyskietek
> c) urządzenie do odczytu dyskietek
> d) żadna z powyższych odpowiedzi
>
> MOim zdaniem A...

Żartujesz? Na _płycie_głównej_?
D.

> 6. Pamięć RAM to:
>
> a) pamięć tylko do odczytu
> b) pamięć zapisywalna
> c) pamięć stałą
> d) pamięć zewnętrzna
>
> Hmmm... chyba A

Hmmmm.... chyba B ;-)).
Pomyliłeś z ROM (ReadOnly Memory).

> 7. Pamięć ROM to:
>
> a) rodzaj pamięci wewnętrznej komputera, która jest ulotna
> b) pamięć do obsługi pamięci stałej, zawierającej informacje tylko do
> odczytu
> c) pamięć zewnętrzna
> d) pamięć stała
>
> Nie wiem, chyba D

Ponieważ nie rozumiem, co autor chciał powiedzieć w punkcie B, to też D.

;-)

> 8. Jeden bit to:
>
> a) 1024 bajty
> b) największa komórka pamięci
> c) najmniejsza porcja informacji, która pomnożona przez cyfrę 8 daje
> 1 bajt d) żadna z powyższych odpowiedzi
>
> Odp. C

Można i tak...
C.

> Pozdrawiam i prosze o odpisanie, na prawde jest mi to strasznie
> potrzebne (na jutro...rano)....

Nieładnie korzystać z cudzej pracy. Wszystkie odpowiedzi bez problemu
znalazłbyś w dowolnej książce informatycznej, albo w Google.

M.