Re: psychoza zasilacza

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_magsoft.com.pl)
Data: Fri 06 Jun 2003 - 09:07:28 MET DST

Hi,

Sniper wrote:

> Niestety nie mogę się z tobą zgodzić. Za zdrową reakcję można uznać dogłębną
> analizę ewentualnych przyczyn występowania problemów. Niezdrową jest
> sprowadzanie wszystkich problemów do rangi kiepskich zasilaczy. Poza tym
> większość osób za jedyne "przyzwoite" zasilacze uznaje Chiefteki.

Zgadzam się z Tobą całkowicie. Nie mam najmniejszego zamiaru
bronić tych, którzy bezpodstawnie radzą wymieniać zasilacz
przy najmniejszych problemach z komputerem. Zgodzisz się
chyba jednak, że jeśli napięcia zasilające są zaniżone (na
granicy tolerancji lub wręcz poza tolerancją), lub jeśli
kłopoty sprawiają wrażenie mogących wynikać z marnej jakości
zasilacza (kłopoty z uruchomieniem komputera, zawieszanie
się komputera przy dużym poborze mocy) warto (choćby testowo)
włożyć inny zasilacz i zobaczyć, czy przyczyna nie była taka
prozaiczna, zamiast diagnozować parę dni płytę, procesor,
pamięci i oprogramowanie :)

> Jasne, ale przyznasz chyba, że niektórych ogarnęła jakaś istna fobia.

Owszem. Niektórych. Ale nie generalizowałbym na całą grupę :)

> Niemalże każda odpowiedź na pytanie, to w pierwszej chwili: wymień zasilacz.
> To chore. Coraz więcej ludzi na grupie ma markowe zasilacze, które nie
> powinny powodować problemów. A jednak problemy się pojawiają.

Ma to swoją dobrą stronę: w takim przypadku zasilacz już można
prawie na 100% wykluczyć ;)

Podstawą wszystkich problemów jest też w jakiejś części to,
że sporo problemów sprzętowych bardzo trudno jest diagnozować,
szczególnie, jeśli komputer poskładany jest z wątpliwych jakoś-
ciowo części. W takim przypadku jedyną 100%-skuteczną metodą
jest niestety testowa wymiana każdego elementu (dlatego dobrą
diagnozę można postawić tylko w serwisie dysponującym częścia-
mi zamiennymi), a pierwszym wymienianym elementem powinien być
zasilacz, _jeśli są wobec niego jakieś uzasadnione wątpliwości_.

Jedynym realnym problemem są rady wymiany zasilacza udzielone
przy braku tych uzasadnionych wątpliwości.

| Radosław Sokół  |  mailto:rsokol_at_magsoft.com.pl          |
|                 |  http://www.grush.one.pl/              |