Re: Athlon 2600+ i palenie zasilacza .....?

Autor: Maciej \ (mekpiotr_at_poczta.onet.pl)
Data: Wed 04 Jun 2003 - 20:06:59 MET DST

Użytkownik "Marcin" <czajson_at_hoga.pl> napisał w wiadomości

> A ja bym powiedział, że ma straszne przepięcia w sieci.
> Ludzie pracują na bardziej prądożernych sprzętach niż jakiś tam
> antek z podzespołami. I żaden z nich nie ma Chiefteca.

Ciekawi mnie kiedy do Ciebie dotrze ze spora czesc producentow
podaje "wyssane z palca" parametry dopuszczalnych obciazenien
poszczegolnych napiec. Lub ze w skrajnych wypadkach producenci
zasilaczy dostarczaja sprzedawcy zestawy nalepek zeby sam sobie
nalepil w zaleznosci co klient chce.

To ze ktos ma zasilacz 300W i jemu rozbudowany zestaw chodzi
nie oznacza ze bedzie on chodzil na kazdym zasilaczu oznaczonym
(slowo oznaczonym jest tu kluczowe) jako 300W.

Taki powiedzmy Enlight/Chieftec 300W jest nieporownywalny
z noname 300W mimo ze to teoretycznie to samo.

Poza tym wlasnie "tanie" zasilacze charakteryzuja sie niska
jakoscia lub brakiem szeregu zabezpieczen. Polecam lekture:
http://www.timcousins.com.au/ATXFailures.htm

Opisany tam schemat referencyjny zasilacza jest masowo
wykorzystywany w wiekszosci "tanich" konstrukcji.

Praktyczny (dla masowego klienta) skutek tego jest taki ze
tego typu zasilacze diabli biora albo podczas wlaczenia
(czy to naturalnego czy to po zaniku pradu) albo wylaczenia
na skutek zaniku albo tez na skutek wspominanych przepiec.

Permanentne przeciazenie wynikajace z "potraktowania serio"
abstrakcyjnych danych takze im nie sluzy. A to w powiazaniu
z czesta praktyka polegająca stosowaniu kondezatorow
tolerujacych temperature do 80 st C. zamiast 105 st C lub
rownie genialnych modyfikacji jedynie poglebia zagrozenia
dla sprzetu komputerowego.

> paranoja i tyle
nie, empirycznie potwierdzone wyniki obserwacji.

--
Zastrzeżenie: Nie zgadzam się na wysyłanie ofert na adres użyty
do/podczas wysłania tej wiadomości.