Re: dwa systemy i dwa dyski twarde?

Autor: Bogdan C. (sp8alc_at_wp.pl)
Data: Sun 01 Jun 2003 - 23:24:14 MET DST

On Tue, 27 May 2003 22:58:38 +0200, "Wojtek Grajewski"
<wojciechgrajewski_at_wtynij.poczta.onet.pl> wrote:

>Czy jest mozliwe zeby na karzdym z dwóch dysków twardych by? zainstalowany
>inny sytem (win Xp i win 98) i komp startowal z jednego b?d? z drugiego
>poprzez wybór.
>Wojtek
>Je?li trzeba wiecej szczegó?ów to podam ale na razie nie wiem co mo?e by?
>istotne dla sprawy.

Pomoc moze tylko odtworzenie tablicy partycji w MBR - tu okrutnie
msci sie brak nawyku do robienia kopii MBR i lanchucha partycji np,
programem DFSee - szybko i skutecznie.
Roznica miedzy obrazem partycji a dysku jest taka, ze ten ostatni zawiera
wszystkie dane z pierwszego sektora dysku a obraz partycji nie.
Dane z pierwszej partycji sa nie do odzyskania - zakres zniszczen zalezy od
tego jak duza byla odtwarzana partycja - mogla miec wielkosc kilku partycji
podstawowych lub kilku dyskow logicznych.
Mogla zapisac danymi obszar kilku dyskow logicznych i tych danych juz nie
odzyskasz.
To wzystko trzeba bylo napisac byz zaoszczedzic niepotrzebnym dywagacjom.
Mozna posluzyc sie programem do odszukiwanie poczatkow partycji ale tu
trzeba uwazac bo tych znalezionych partycji moze byc niespodziewanie duzo
i trzeba wiedziec ktore sa tymi ostatnio uzywanymi.
Jest tyle narzedzi pozwalajacych byxc pwenym,ze nic zlego sie nie stanie .
Madry ..... po szkodzie.
Powtarzam raz jeszcze - zawsze zapisywac przynajmniej kopie MBR a dopiero
potem wykonywac takie zadania.