POMOCY Boot Sektory

Autor: Michał (c_michal_at_wp.pl)
Data: Wed 04 Jun 2003 - 11:58:19 MET DST

Mam pytanko do bardziej zaawansowanych komputerowców. Trafił mi się problem
z boot sektorami dysku twardego.
Objawy były następujące:
Komp. pracował OK. Następnie przez ok. 0.5 godz. pozostawał włączony, ale
nieużywany (monitor zdążył się wyłączyć). Po nieudanej próbie obudzenia go
(zawiesił się), został restartowany. Po próbie włączenia pojawił się
komunikat, że uszkodzone są BOOT sektory dysku i kiszka... komputer stoi.
Zaznaczę jedynie, że nie jest to mój komputer w związku z tym nie wiem czy
nie został przywleczony jakiś wirus,. Nie sądzę jednak, ponieważ komputer
nie jest podłączony do sieci, nie ma dostępu do Internetu, a wymienia się
danymi jedynie z komputerem, który ma zainstalowanego Nortona Antivirusa.
Próbowałem podłączyć uszkodzony dysk do "zdrowego" komputera jako drugi
napęd i potem z poziomu Windowsa spróbować coś z nim zrobić (pokombinować z
przeskalowaniem programem antywirusowym lub Partition Magic), . ale niestety
jak już dysk został znaleziony przez BIOS zobaczyłem informację, że dysk ma
błąd i został on ignorowany. W systemie pojawiał się jedynie sprawny dysk
"zdrowego komputera".
Uszkodzony dysk na dwie partycje. Nie próbowałem używać polecenia format/mbr
z dyskietki startowej, ponieważ słyszałem, że jest on tylko dobry do jednej
partycji na dysku.

JAK DOSTAĆ SIĘ DO TEGO DYSKU I URATOWAĆ DANE

WIELKIE DZIĘKI ZA POMOC

--
Pozdrawiam
Michał