Re: Perspektywy klastra

Autor: lelec_at_poczta.onet.pl
Data: Wed 04 Jun 2003 - 11:14:00 MET DST

Użytkownik "Rad Radish" <radradish156_at_poczta.gazeta.pl> napisał w wiadomości
> Witam
>
> Myślę nad zbudowaniem klastra na linuxie i lanie razem z kolegą. Chodzi
> o to, aby kolega mógł korzystać z mocy mojego komputer w czasie, gdy mój
> procesor nie jest obciążony i tak samo w drugą stronę. Zapłatą za
> dodatkową moc obliczeniową, która mogłaby być tylko większa, byłaby
> znikoma opłata za energię elektryczną. Co Szanowni Grupowicze na to?

a co? ufo szukacie?

teoretycznie taką moc możesz sobie wykorzystać przy:
- łamaniu algorytmów szyfrująch, haseł
- szukaniu ufo
- kompresji dużych plików, mpg itp...
- innych obliczeniach matematycznych
- kompilacji dużych rzeczy (ale niezbyt to pewnei stabilne)
czyli w pracach, które wymagają duużo czasu i mocy

spójrz na top... twój proc przy xach max 20% ma obciążenia...
jak nie masz x-ów to z 10 %
serwer www z 400 wirtualkami i kilkunastoma bazami danych przy średnim ruchu
ma 3 %...

moc to ci jeszcze \do gierek może się przydać, ale tam potrzeba też
szybkości... a tego lan ci nie zapewni....

pzdr
lelec