HPC-300-202 i bezpieczne wyciszanie go

Autor: Marcin Wojtczuk (fvfalse_at_hakerzy.zmroku)
Data: Mon 30 Jun 2003 - 12:20:08 MET DST

Witajcie!
Już od dawna mam serdecznie dość hałasu robionego przez ten zasilacz po
wejściu na wysokie obroty w wyniku podgrzania termistora. Chciałbym wyciszyć
go tak bardzo jak to możliwe, żeby było to dla niego bezpieczne.

Zastanawiam się nad dwoma sposobami:
1. oporniki 25-50 Ohm (2W) wlutowane szeregowo w kabel wiatraczka (ile?)
2. wyłączenie w jakiś sposób termistora

Drugi sposób nie wiem jak wykonać i nie wiem też czy to nie będzie dla
zasilacza niebezpieczne. Jestem w stanie odizolowac wlot powietrza do
zasilacza od gorącego powietrza unoszącego się z radiatorów w kompie.

Warunki użytkowania:
Athlon XP 1700+ A0 @2000+ 1.6V, obciążenie 100% non-stop
Jeden dysk 5400, CD, CDRW
3 wiatraki wpięte w płytę (spowolnione, nie hałasują mocno)
Radeon 9100, max 2h grania dziennie
Chodzi o cichą pracę w nocy, gdy radio gra cicho i zasilacz już słychać.

Poradzcie co zrobić żeby było bezpiecznie. Może jest jeszcze jakiś inny
ciekawy sposób ? Wdmuchiwanie zimnego powietrza we wloty powietrza do
zasilacza nie przynosi spadku hałasu. Wyłączenie 100% obciążenia procka
opóźnia włączenie się wyjca.

--
     [ http://www.stringi.com/viper/ ]
"Beauty is the first test: there is no permanent place in