Co wybrac? Sam juz nie wiem...

Autor: Cage (news_at_cage.civ.pl.nospam)
Data: Sun 29 Jun 2003 - 22:01:27 MET DST

No wiec tak, pytanie o sprzet najnowszej klasy ;-) Wygrzebalem 2 stare
plytki, jedna SOYO 5-TF a druga ATC 5030, obie pod pentium (Socket 7).
Dysponuje do tego prockiem 233 MMX i teraz pytanie w ktora plyte go
wsadzic... Komp ma sluzyc jako router pod linuxem, ale problem jest
nastepujacy:

SOYO 5-TF ma ustawienia max 3x66Mhz czyli 200 MHz... co prawda procek wtedy
moze chlodniejszy bedzie, bedzie ciszej :))) Lecz trace 66Mhz, ale... ma ona
taki port na SRAM'y, a takowa kostke posiadam i jak ja wsadze to cache
procka wzrasta do 512kb... A to chyba wplywa na wydajnosc takiego routera,
prawda? Jesli sie myle to mnie poprawic prosze :)

ATC 5030 nie posiada tego rozszezenia na SRAM'y, ale za to mozna ustawic
nawet 4,5x83Mhz co daje 373,5 Mhz (Nie wiem jak to zaokraglic), wiec moglbym
wykozystac pelne 266Mhz, no ale tylko z 256kb cache.... No i teraz pytanie:

Na ktorej to wszystko odpalic? W obie plytki oprocz procka dojdzie 64MB
Ram'u, a komp oprocz rozdzielania net'u bedzie musial zniesc odpalone na
sreenie jakies P2P, Oczywisice w szystko pod linuxem (PLD).