Re: Reklamacja - a ilez to moze trwac ???

Autor: Razor (qzwo_at_jc.cy_ROT13)
Data: Tue 03 Jun 2003 - 18:58:31 MET DST

Dnia: 02 cze 2003, "Mariusz Grosiak - KAREN NOTEBOOK S.A." w
wiadomości news:bbgbri$1rdf$1_at_foka.acn.pl napisał(a):

> spokojnie mozesz powolywac sie na prawo konsumenta swiadczace
> jednoznacznie ze jest to 14 dni roboczych

Obawiam się, że takiego jednoznacznego prawa nie ma. Wszystko zależy
jak dobry jest adwokat :-D
W "Ustawie z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży
konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego." (Dz.U nr 141 poz.
1176) nie pada żaden konkretny termin, a tylko ogólne stwierdzenie
"Przy określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany uwzględnia
się rodzaj towaru i cel jego nabycia."
W nieco starszym od ustawy (dlatego nie jestem pewny czy jeszcze
obowiązuje - a poza tym ustawa jest ważniejszym "aktem")
"ROZPORZĄDZENIU RADY MINISTRÓW z dnia 25 czerwca 2002 r. w sprawie
szczegółowych warunków zawierania i wykonywania umów sprzedaży między
przedsiębiorcami a konsumentami." (Dz. U nr 96 poz. 851) są takie
zapisy dotyczące terminów:
"§ 19. 1. Jeżeli strony nie postanowiły inaczej, przyjmuje się, że
czas niezbędny do prawidłowego załatwienia reklamacji, z
zastrzeżeniem ust. 4, nie może przekroczyć 14 dni kalendarzowych od
dnia dostarczenia towaru lub od dnia dokonania oględzin.
4. Jeżeli załatwienie reklamacji wymaga wydania opinii rzeczoznawcy
lub badania w miejscu używania towaru, lub podjęcia innych
koniecznych działań, sprzedawca powinien reklamację załatwić w
terminie niezbędnym do wydania opinii, przeprowadzenia badania
lub podjęcia innych czynności; jeżeli strony nie postanowiły inaczej,
termin ten nie może być dłuższy niż 21 dni kalendarzowych od dnia
dostarczenia towaru."

--
 ___ **Pozdrawiam Razor**