Re: Pytanie o siec komputerowa RJ-45

Autor: f4shion (f4shion_at_wp.pl)
Data: Mon 02 Jun 2003 - 19:11:11 MET DST

BOULI napisał:
> chyba TANIEJ bedzie puscic jeden kabel (skretke) i postawic najtanszego
> HUBa.
> 1.
> 5060 m kabla to jakei 80 zeta wiec za to mozna kupic jakiegos HUBa (w
sklepi
> swich 10/100 kosztuje 130 zeta wiec HUb 10 za 60 zeta mozna uzywany bez
> problemu kupic)
> a wtedy nie ma problmu z kabelkami .

Kabel mam z hurtowni: 0,9zl/metr czyli wyjdzie mi max 120 metrow (ok 110zl)
Jesli mialbym kupic HUBa wtedy musze kupic 60 metrow kabla + tyle ile trzeba
aby wszystkich do HUBa podlaczyc oraz zaplacic za HUBa (licze 60zl) -
wyjdzie powyzej 150zl ( na 4 osoby, dla nich to duze koszty - fajni ludzie)
Wydaje mi sie ze druga zaleta bedzie to ze nie beda mieli oni wplywu na
dzialanie reszty sieci - beda mieli w domu jedna wtyczke i to wszystko (mam
na mysli problem odlaczania innych od tego HUBa)

Ehh czego to czlowiek nie zrobi zeby uzbierac ekipe na DSLa :-)

> 2.
> jesli ten kabel bedzie miedzy blokami to nie radze go rzucac "powietrzem"

Pytanie: dlaczego nie klasc kabli miedzy blokami ?? Sam zlaczylem 3 bloki
(kablem BNC) oraz pomagalem koledze laczyc bloki RJka - dziala bez problemu.

Pozdrawiam
f4shion