Re: Niepelna pojemnosc dysku SCSI.

Autor: Adam Gołąbiewski (adam_at_pac.pl)
Data: Wed 28 May 2003 - 11:54:14 MET DST

Za górami, za lasami pamiętnego dnia Tue, 20 May 2003 18:34:01 +0200,
Hades wyskrobał(a):

>Trafi do mnie dysk IBM konfekcjonowany dla HP pracujacy pierwotnie
>na kontrolerze raidowym. No i jest obecnie klopot z wykorzystaniem
>jego pelnej pojemnosci. Z pojemnosci 8600 MB pod fdiskiem mozna
>zobaczyc tylko 8000 MB. Doradzcie jakim programem mozna to jakos
>zczyscic aby mozna dysk w pelni wykorzystac i aby nie formatowac
>jednak niskopoziomowym formatem spod kontrolera Adaptec.
>Informacje mozna spokojnie slac na priv.

Wszystko jest OK. Jesli dysk ma pojemnosc 8,6 GB podana przez
producenta, to rzeczywista pojemnosc wynosi 8 GB. Producenci oszukuja,
uznaja 1 KB jako 1000 B zamaiast 1024 B, 1MB jako 1000 KB i tak dalej.

--
pzdr, Adam Gołąbiewski
www.jurata.prv.pl