Re: Mała obudowa do PC

Autor: Paweł Paroń (pawelp_at_freeland.lublin.pl)
Data: Wed 28 May 2003 - 09:37:10 MET DST

In article <bb0nii$4j4$1_at_nemesis.news.tpi.pl>, Marcin wrote:

> Użytkownik "<bitrate>" <nilbul_at_gazeta.pl> napisał w wiadomości

> i się udusił po godzinie im mniejsza obudowa tym gorsze chłodzenie -
> szczególnie jak zasilacz jest pionowo

Skuteczność chłodzenia niespecjalnie zależy od objętości obudowy, tylko od
obiegu powietrza. Mam w pracy bardzo fajne Dell-e, dużo mniejsze niż
standardowe pudło od "składaka", plastikowe i do tego typu desktop, nie ma
żadnych problemów z chłodzeniem, a do tego są to chyba najcichsze pecety,
jakie do tej pory widziałem. Tyle, że płyta i zasilacz są nietypowe. Obudowa
i elementy w środku tworzą takie pomysłowe kanały, żeby nie trzeba było
pompować powietrza na maksa przez przypadkowe "szczeliny technologiczne"
między krzywo powyginanymi blachami, ale żeby chłodzić tylko to, co wymaga
chłodzenia.

Paweł