Re: skaner szukam

Autor: SuperLamer (SuperLamer_at_hoga.pl)
Data: Wed 28 May 2003 - 08:07:39 MET DST

Użytkownik "Grzegorz" <fuen_at_wp.pl> napisał w wiadomości
> potrzebuje skaner do skanowania tekstu ( w duzych ilosciach )
> skaner musi byc bardzo szybki w trybie b/w
> co polecicie (bo w sklepach za bardzo nie wiedza !!!)

Vitay! Tu mówi sklep :-)
A ja polecę Microteka. Sprzedawałem różne skenery, ale jak dotąd nie
trafiłem w przedziele cenowym 500-1000 zł na nic co mogłoby się z nimi
równać.
Osobicie najbardziej podoba mi sie model ScanMaker 5600. Kosztuje relatywnie
niewiele (ok. 650 zł), skanuje jak burza zarówno w trybie foto jak i txt
b/w.
Jeżeli chcesz skanować "czysty tekst" to Microtek się niczym specjalnym nie
wyróżni.
Lwi pazur pokazuje dopiero przy wszelkiego rodzaju formularzach, tekscie
łączonym z grafiką - a to ze względu na oprogramowanie OCR. W zestawie do
stajesz m.in. ABBY Finer Reader, bardzo ciekawy soft, rozpoznający pełny
układ strony (kolumny, tabelki, znaki graficzne a nawet konwertuje
stylizowane liternictwo).
Zresztą tak naprawdę nie musisz uzywać oprogramowania. Skaner zrobi to sam.
Nigdy nie mogłem się przekonać do przycisków na sterujących na skanerze - a
tu zaskoczenie. Jeden klik i masz gotowy dokument w formacie *.rtf.
------- To nie była reklama :-) -------

P.S. jak właśnie zauważyłem nie ma go już chyba na stronie Microteka.
Najbardziej zbliżony będzie model 4900 (ok. 780 zł)
http://www.wimal.com.pl/microtekpl/skanery/SM4900pl.htm

Pozdrawiam
Lama