Re: skaner szukam

Autor: macminer (macminer.out_at_polbox.com)
Data: Tue 27 May 2003 - 23:11:39 MET DST

Grzegorz wrote:

> potrzebuje skaner do skanowania tekstu ( w duzych ilosciach )
> skaner musi byc bardzo szybki w trybie b/w
> co polecicie ? (bo w sklepach za bardzo nie wiedza !!!)

Dawniej mówiłem, że HP rulez :), ale obecnie polecałbym Epsony w
okolicach 1000 PLN (np. Perfection 1660 photo) - są zdecydowanie szybsze
od całej reszty w tej klasie cenowej, a i serwis Epsona jest bardziej
ludzki od HP. Mieliśmy w firmie HP 6100 - minimalnie szybszy od ww.
Epsona, ale niestety uległ uszkodzeniu - a serwis HP _w ogóle nie
naprawia_ skanerów po okresie gwarancji. Istnieje tylko możliwość
wymiany uszkodzonego, za ok. 80% ceny nowego. Czyli jeśli np. wypali ci
się jarzeniówka albo uszkodzi dowolny element mechaniki, to możesz już
iść kupować nowego HP. A skanowanie dużej ilości tekstu nie wpływa
dobrze na żywotność jarzeniówek...

Szybkość skanowania B/W lub grayscale dla Epsona Perfection 1660 to ok.
12s/A4 (zależy jeszcze, czy masz w kompie USB 2.0). Czas powrotu głowicy
akurat wystarcza na przełożenie kartki. Jeśli natomiast masz zamiar
skanować formularze czy pojedyncze kartki, to musiałbyś kupić droższy
model, z podajnikiem (np. 1640SU office). Jeśli natomiast szkoda ci
gotówki, możesz spokojnie kupić choćby najtańszego Epsona (ja mam w domu
Perfection 610) - i tak skanowanie BW jest dużo szybsze od pozostałych
(ok. 17s/A4).

Istnieją oczywiście znacznie droższe skanery (choćby Epson GT30000,
Fujitsu fi-4xxxC, Panasonic KV-S60xxW), wyspecjalizowane do szybkiego
skanowania tekstu (używane np. przy elektronizacji archiwów), są również
takie, które skanują z minimalnym doświetleniem strony (ważne przy
starodrukach/manuskryptach), ale domyślam się, że tego typu produkty cię
nie interesują.

Skala cen Epsonów to ok:
Perfection 1260 - 480 PLN
1660 - 1000 PLN <-- ten polecam