Problem z WD Caviar 80GB

Autor: Simon (przeman2_at_wp.pl)
Data: Tue 27 May 2003 - 21:59:40 MET DST

Powitali...

    Kupilem sobie niedawno bo jakiś miesiąc temu dysk WD Caviar WD800JB.
Jego instalka i wykrycie przez płyte główną (MSI KT3 Ultra2) przebiegły
bezproblemowo. Problemy zaczęły się dopiero dzień później. Podczas
uruchamiania komputera, w momencie w którym BIOS wyszukuje zainstalowane
urządzenia EIDE, dysk (podpięty jako Primary Master) nie zostaje wykryty i
system nie jest ładowany. Myślę sobie ok. Mogło się raz coś zdarzyć. Więc
reset. Ponowne uruchomienie kompa zaowocowało około 30 sekundowym
wykrywaniem dysku. BIOS go znalazł i dalej poszło dobrze. Ale problem ten
powtarza się podczas każdorazowej próby uruchomienia kompa, po jego
bezczynności (czyt. braku zasilania) dłuższej niż 5 minut!
Próbowałem rożnych ustawień w BIOSie. Ręcznie ustawiałem parametry dysku.
Zmieniałem kofigurację itp. I nic.
Zmieniłem miejsce na taśmie. Też nic.
Wymieniłem taśmę. Nic nie dało.
Dysk jest wykrywany automatycznie i tak jak to być powinno (czyli od razu,
szybko i bez problemu) tylko w momencie jego zmiany z Master`a na Slave`a.
Podpiąłem moj starszy dysk Seagate V 40 GB i wsio działa ok. Pytam się więc
Was czy mieliście kiedykolwiek takie problemy z tymi dyskami? Bo ja
podejrzewam właśnie dysk. Płyta jest w miarę nowa (8 miesięcy) i do tej pory
mnie nie zawiodła. Dysk działa fajnie i generalnie jestem z niego zadowolony
gdyby nie ten mały wrzód na d****, którym jest to jego wykrywanie. Wygląda
to tak, że aby został prawidłowo wykryty musi wysterczająco sz ybko wirować.
A może to wina słabego zasilacza? Podaję wam konfigurację moj ego sprzetu
może ułatwi Wam to orientację.

Duron 750 MHz,
MSI KT3 Ultra2,
DDR266 384MB,
grafika Riva TNT Vanta 16MB,
dyski: WD Caviar 80GB, Seagate V 40GB,
cd rom TEAC CD-ROM CD-532S,
nagrywarka TEAC CD-W540E,
AdvanSys SCSI Controller,
TexasInstr. FireWire Controller,
muzyka SB 128 PCI,
modem Pentagram Hex2,
sieć Allied Telesyn,
zasilacz 250W.

    Proszę o Wasze rady. Jeżeli Waszym zdaniem to wina dysku to trzeba go
oddać ale muszę być tego pewien. Dziękuję.

Pozdrawiam Przeman.