[dlugie] problemy z dzwiekiem - bardzo prosze specjalistow o pomoc!!!

Autor: Marcin Jelen (stdnt20_at_poczta.onet.pl)
Data: Tue 27 May 2003 - 20:02:42 MET DST

Witam grupowiczow i BARDZO prosze o pomoc...

mam problem z karta dzwiekowa w moim laptopie: ESS Maestro 2, system
Windows XP Prof SP1. Mianowicie prawy glosnik strasznie charczy, przy
czym lewy odtwarza wszystko w porzadku. Dzieje sie tak zarowno przy
odtwarzaniu dzwieku wave (np. winamp, vplayer) jak rowniez dzwieku CD
Audio z plyt kompaktowych. Myslalem, ze to walniety glosnik
wewnetrzny, ale podlaczenie zewnetrznych glosnikow nic nie zmienia.
Ciekawe jest to, ze gdy sie zaczyna odtwarzac wszystko wydaje sie ok,
i z biegiem czasu charczenie sie wzmaga, i to tylko w jednym
glosniku!!

Za czasow systemu Windows 98 SE dzwiek dzialal ok, a problemy sie
zaczely:
1) po zainstalowaniu Windows XP
2) po oddaniu laptopa do naprawy.

Wlasnie nie pamietam w jakim momencie dokladnie, bo oba wydarzenia
zbiegly sie w czasie... Laptopa oddalem do naprawy, bo "wieszal" sie z
niewyjasnionych przyczyn (mial tak od samego poczatku; prawdopodobnie
cos nie styka na plycie glownej) - i ponoc przelutowano w nim plyte
glowna. Serwis byl troche lewy, bo do dzisiaj sie wiesza, a ta
przyjemnosc kosztowala mnie 300 zl (serwis: www.e-notebooks.pl)

Z sieci sciagalem mase roznych sterownikow do karty dzwiekowej, za
kazdym razem tak samo.

Charczenie zwieksza sie w momencie, gdy komputer intensywnie czyta z
dysku lub korzysta z pamieci... Moje hipotezy sa nastepujace:
1) windows zle sobie radzi z obsluga karty i przydzielaniem jej
pamieci
2) dzwiek uszkodzono w serwisie, np. sprawiajac ze podlaczenie prawego
glosnika i wyjscia sie poluzowalo/odlutowalo...

Glosnik wydaje sie byc ok, bo jak pisalem charczenie pojawia sie
dopiero po jakims czasie i przybiera na sile az do poziomu, przy
ktorym nie daje sie juz nic wiecej sluchac. Przelozenie balansu na
lewy glosnik sprawia, ze jest ok - dzwiek jest czysty, ale tylko na
lewym glosniku.

Pod adresem:
http://akson.sgh.waw.pl/~md23128/dzwiek.wav
[UWAGA! GLOSNE!! ok. 200kb, format mp3-jak sie nie bedzie odtwarzalo,
zmiencie rozszerzenie na mp3]

znajdziecie nagranie tego charczenia, niestaty w slabej jakosci
(nagrane na komorce). W srodku nagrania nagrany jest glosnik lewy, bez
charczenia - oddzielone to jest lekkim przyciszeniem. Na poczatku i na
koncu slychac charczacy glosnik prawy.

Na koniec troche danych o moim systemie: laptop IPC TopNote F, karta
dzwiekowa ESS Maestro2 PCI AudioDrive (WDM), pentium III, 256 mb ram,
win xp prof sp1, hdd 6 GB hitachi.

Co o tym myslicie??? Z gory dzieki za wszelka pomoc, mecze sie z tym
juz rok (!!!) i opadaja mi rece. W razie czego na priv sluze wszelkimi
informacjami... Ewentualnie moze znacie jakis serwis ktory moglby sie
tym zajac, jestem gotow zaplacic - ale pod warunkiem ze bedzie to
rozsadna kwota i na pewno nic wiecej nie zepsuja/a karte naprawia.

Koniec suszenia, dzieki, pozdrawiam, Marcin.