SB 1024 LIVE! & DOS

Autor: sk0lman (sk0lman_at_go2.pl)
Data: Mon 26 May 2003 - 23:43:27 MET DST

Witam

Dopiero co zainstalowalem karte muzyczna wymieniona w topicu. Wszystko
niby OK, pod Windowsem gra ladnie... jednak pod DOS'em wcale nie chce
grac :(((

Niby instalator poprawnie zainstalowal wszystkie stery...
Nie wiem co jest nie tak :( Otuz w autoexecu mam chyba wszystko co
potrzebne do prawidlowego dzialania karty:

--------
SET BLASTER=A220 I7 D1 H5 P330 T6
SET CTSYN=C:\WINDOWS
C:\PROGRA~1\CREATIVE\SBLIVE\DOSDRV\SBEINIT.COM
--------

w instrukcji (PDF zalaczony do plytki ze sterami) byla wzmianka o
koniecznosci zaladowania menadzera pamieci - emm386 oraz himem'a
Te dwie linijki rowniez zalaczylem do config.sys w sposob taki:

--------
device=c:\windows\himem.sys
device=c:\windows\emm386.exe auto ram
--------

po reboocie autoexec jest czytany... odpala sie SBEINIT.COM z koncowym
napisem - "initialization complete". Niestety po odpaleniu jakiejs
gierki nie ma dzwieku lub dostaje info o blednej konfiguracji karty
etc. Oczywiscie wczesniej w setup'ie danej gry ustawiam parametry
karty dzwiekowej takie jak w autoexec'u... Ale to nic nie zmienia :(

obok glownego sterownika dosowego (sbeinit.com) znajduje sie kilka
narzedzi konfiguracyjnych.
Gdy uruchomie tester karty wchodzacy w sklad sterownikow dosowych to:
"veryfing your sound blaster" - zawsze staje na 1/4 paska postepu :(
Dalej wyswietla "ERROR: is Sound Blaster 16 emulation enabled ?" :(

Jasne, ze enabled no nie ? przeciez po uruchomieniu 'sbecfg.exe'
dostaje wykaz ustawionych parametrow.

Nie pomoga rowniez zmiana IRQ z 5 na 7 za pomoca 'sbeset' :(

Nie wiem jak sobie z tym poradzic, bardzo prosze o pomoc...

--
pozdrawiam
sk0lman