Re: Wysokość napięć w PC .

Autor: indigo (indigo1980_at_poczta.onet.pl)
Data: Mon 26 May 2003 - 19:08:34 MET DST

Czesc!
    Zasilacz cODEGENA to najwieksze gowno, w ich przypadku 300W oznacza tak
naprawde kolo 200.. Chieftec to zupelnie inna klasa, sam mam Chiefa 360W,
wczesniej podobnie jak u Ciebie byl code - po zmianie moje klopoty (podobne
do Twoich) zniknely.Inna sprawa, ze mam bardziej energozerna konfiguracje od
Twojej (nie, nie pisze po to zeby przyszpanowac :), jak na Twoja to te ~200W
powinno imho styknac, ale same waty to nie wszystko, wazne by zasilacz
utrzymywal napiecia a tu code lezy na calej linii - szczegolnie niepokojacy
jest spadek do 4,57 na +5V, to juz niemal 10%, a dopuszczalna granica to
gdzies tak 5%.Podsumowujac: Chieftec 360W to zasilacz az nazbyt dobry jak na
Twoja konfiguracje, zupelnie wystarczylby 300W, z drugiej strony jesli
planujesz rozbudowe (jest ktos taki kto nie planuje?) i masz kase to kupuj.
    Zebys mial jasnosc sytuacji to zerknij jeszcze na moje napiecia. Konfig:
zasilacz: Chieftec 360W single fan
proc: Cel 2,2Ghz_at_2,75Ghz (max 73,7W)
mb: GA-8pe667 pro (i845pe)
mem: 512mb ddr 333
grafa: GF3Ti200 @ Ti500
hdd: 2x5400rpm
napedy: cdrw, dvd
snd: sb live
coolery: procek: Thermaltake Volcano7+ (6000rpm)
             grafa: Thermaltake Crystal Orb (5000rpm)
             obudowa: 2x3000rpm
Napiecia:
Cpu (nominalnie 1,55V): min 1,520V max 1,55V
+3,3V: min 3,26V max 3,3V
+5V: min 4,87V max 4,98V
+12V: min 11,96V max 12,16V
(mierzone MBM'em)
Napiecia utzymuja sie w powyzszych granicach nawet przy maxymalnym
obciazeniu systemu (prime95, CpuStabTest, 3Dmark zapetlony itd.)
Klase Chiefa chyba widac.

Pozdro!
indigo1980_at_poczta.onet.pl