Re: Jaki kontroler?

Autor: Luc (Luc_at_becznica.org)
Data: Sun 25 May 2003 - 17:41:07 MET DST

"Cage" <news_at_cage.civ.pl.nospam> wrote...

> Witam, moja plytka niestety wyciaga max DMA33 na zlaczu IDE i nic
wiecej,
> wie cpomyslalem aby dokupic sobie kontroler na PCI... tylko pytanie
jaki?

Jakieś dwa miesiące temu stałem przed podobnym dylematem, cały czas mam
płytę z i440BX, który jak wiadomo obsługuje tylko do ATA33, a miałem w
planie kupić nowych dysk (skończyło sie na WD400JB). Z tego co wówczas
zauważyłem, to większość tanich (do 200zł) kart z kontrolerami ATA133
jest na tym samym układzie: Sil0680 jeśli jest to ATA133 lub Sil0649 dla
kontrolerów ATA100, więc na dobrą sprawę, płacisz tylko (różnica cen) za
jakość pozostałych elementów i marke. I tu już jest trochę loteria, bo w
cale nie masz pewności, że kupując droższy, będzie bardziej niezawodny.
Jeśli póki co nie zamierzasz zmieniać dysku, to nie śpiesz się zakupem,
raczej nie zauważysz różnicy między ATA33 a ATA66, co innego skok na
ATA100 (do tego nowy dysk z 8MB własnego buforu, wówczas czuje się
pewien komfort pracy :)). Może jak się wstrzymasz z zakupem, za jakiś
czas odrazu "przesiądziesz" się na Seria;ATA.

Luc