zawieszajacy sie dysk twardy

Autor: Pablo (pablito_at_op.pl)
Data: Thu 22 May 2003 - 07:44:15 MET DST

Witam,

Mam problem z dyskiem twardym ja w temacie. Podczas pracy nagle zaczyna
wydawac dziwny dzwiek (nieprzyjemne piszczenie-trzeszczenie), a dioda od
dysku na obudowie pali sie ciagle. System przestaje dzialac w momencie proby
dostepu do tak zachowujacego sie dysku. Nie pomaga twardy reset, dopiero
brutalne wylaczenie z gniazdka calego kompa powoduje, ze dysk przestaje
piszczec. Po ponownym wlaczeniu kompa, dysk normalnie dziala. Nie ma na nim
zadnych zlych sektorow (przynajmniej zadne narzedzia ich nie wykrywaja),
rzecz dzieje sie w roznych odstepach czasu (czasami 3 miesiace dziala bez
problemow, a czasami pare razy dziennie tak sie zawiesza). Uzywam win98 SE i
w2k, pod w98 zawiesza sie sporadycznie (2 razy mi sie to zdarzylo),
natomiast pod w2k najczesciej. Nie jest to problem plyty glownej, ani IDE bo
takie rzeczy dzialy sie pod Raidem na plycie Abita i dzieja sie dalej na IDE
na plycie Epoxa. Aha, dysk twardy to Seagate Barracuda II ST330630A.
Czy ktorys z szanownych grupowiczow mial kiedys podobne problemy ? Czy to
wadliwy dysk, czy moze cos innego ? Czy jedyna recepta jest kupno nowego
dysku ?

Pozdrawiam,
Pablito