Re: Zabezpieczenie kompa przed burza i elektrownia

Autor: karlos (karloss_at_tlen.pl)
Data: Wed 21 May 2003 - 15:53:32 MET DST

> nie tylko, ale to najdalsza czesc na ktora nie ma wplywu uzytkownik sieci
> niskiego napiecia (230/400V).
racja racja na to nie ma mamy wplywu
sam mysle o zalozeniu ogranicznikow w swoim domu, gdyby tylko nie te ceny
twu twu jeszcze nic sie nie zdarzylo ale ... wszystko w gestii tego
najwyzszego ;-)
zreszta wielu sie boi chyba bardziej bezposredniego walniecia pioruna w dom
(ja policzylem takie ryzyko dla swojego domu i wyszlo ponizej dopuszczalnego
wskaznika) ale wg mnie nieslusznie, ja mysle ze wiecej uszkodzen sprzetu
moze byc wlasnie przez przepiecia po przewodach elektrycznych i
telefonicznych (np. nagminnie padajace modemy) lub w wyniku indukcji od
wyladowan pobliskich

> uff ... w reszcie jakis konkretny, normalny post w tej sprawie, poza mna.

to sie ciesze
musialem co nie co od siebie napisac bo nie moglem wytrzymac jakie czasem
ludzie bzdury pisza i chca dostac rozwiazanie gotowe prosto na tacy, a tak
sie niestety nie da :-)