pytanie co do dobioru podzespolow?

Autor: Brzezi (brzezi_at_enter.net.pl)
Data: Wed 21 May 2003 - 14:28:36 MET DST

Czesc!

Skladam sobie wlasnie komputer, moj stary jest juz wysluzony, ma juz ponad
4 lata :), i mam w zwiazku z tym pare pytan:

Dodam jeszcze ze jezeli ktos jest w stanie to uwzglednic, to przeznaczenie
tego komputeraz to dzialanie pod Linuksem...
I jeszcze ze komputerm pewnie bedzie musial wytrzymac kolejne 4 lata...

1. Procesor
Bylem wlasciwie zdecydowany na Athlona XP 2000+, ale przejrzalem teraz
archiwum grupy, i zobaczylem ze kuszaca alternatywa moze byc przetaktowany
1700+..., tyle ze raczej nie preferuje owerclockowania, czy to sie
rzeczywiscie oplaca? czy Linuks nie bedzie mial klopotow?

I tutaj jeszcze pytanie co do wersji BOX/OEM, co wybrac? Czym sie rozni BOX
wer. PL od wer. AMD? co lepsze? czy moze wziasc OEMa i np Titana
TTC-D5TB/CU? wlasciwie najbardziej zalezy mi na jak najcichszej pracy!

2. Plyta glowna
Z tym mam najwiekszy problem, tutaj nie mam walsciwie zielonego pojecia :(
Mysle nad wyborem takich:
        Micro-Star:
        KT3V/KT4V - czym sie roznia? ktora lepsza? jaka maja karte
        dziwiekowa?
        K7N2-L - jak karta dzwiekowa? taka sama j.w? i co to za karta
        sieciowa?

        Abit:
        KD7-E KT333 - ta karta nie ma dzwiekowki?

        Shuttle:
        AK38N/AK39N/AK37G - te dwie ostatnie maja KT-400, warto? jakie maja
        sieciowki i dzwiekowki?

        Soltek:
        SL-75DRV-5/SL-400 - co? no i jakie dzwiekowki?
        SL-FRN2 L - tu jest chipset nForce, warto? jakos w testach nie
        zauwarzylem nic wyjatkowego

3. Pamiec
Czy spectek jest dobry? zamierzam wziasc 256MiB DDR333

4. Karta graficzna
Wystarczy mi moja wysluzona ATI Rage II+DVD, ma bardzo dobra jakosc obrazu,
a 3D nie jest mi potrzebne, a ma sprzetowe skalowanie obrazu...

5. Karta dzwikowa
Jezeli to byloby mozliwe to walalbym jakas na plycie glownej...

6. Nagrywarka
LG GCE-8520B/TEAC WGG2E/MSI MS-8352/Liteon LTR-52246S
Czytalem archiwum, ale to spowodowalo ze mam jeszcze wiekszy dylemat :(
Co proponujecie?

Brac wersje OEM czy BOX? oprogramowanie jest dla mnie zbedne...

7. HDD
Zastanawiam sie nad takimi:
80BiB Segate Barracuda 7 ST380011A lub
WD 80GiB WD800JB 8MB cache

Za WD przemiawa 3 razy dluzsza gwarancja, to w sumie wazne, a jak z
glosnoscia? na tym tez mi bardzo zalezy!, czy te dyski sa ATA100 czy
ATA133? bo to tez bedzie mialo znaczenie przy wyborze plyty glownej...

8. Tuner TV
Prolink/AVerMedia/Lifeview
co do Linuksa najlepiej zeby tyner byl na chipsecie jakims tam bttv..., nie
pamietam..., czy wszystkie karty tych producentow sa na nich?
zlezy mi na pilocie, radio, i jezeli mozliwe to stereo

9. Obudowa
Zalezy mi na solidnosci i cichosci! dlatego Codegena raczej odrzucam

Czy lepszy bedzie Enlight? tylko ma on nieciekawe te obudowy pod wzgledem
wizualnym :(

Chyba sobie wezme jakiegos z najtanszych Chieftecow np. DX-01B, DX-01W,
TX-10B, DX-01BL albo np. TX-10SL, maja bardzo ciekawy wyglad :)

Troche duzo tego wyszlo :(
Ale mam nadzieje ze ktos mi pomoze, bede bardzo wdzieczny!

TIA

Pozdrawiam
        Brzezi

--
[    E-mail: brzezi_at_enter.net.pl ][    brzezi:~# uptime                       ]
[       Ekg: #3781111            ][     13:24:08 up  3:24,  5 users,  load    ]