Re: padł kontroler FDD na płycie głównej ?

Autor: adasiek (podolany_at_poczta.wp.pl)
Data: Wed 21 May 2003 - 01:03:54 MET DST

czeslove_at_poczta.onet.pl napisał:

>a czy napewno kabelek napięciowy jest OK??? POdepnij odwrotni powinno zapalić
>się swiatelko na Flopie

ROTFL

jedyna rzecza, ktorej absolutnie nie wolno robic w napedach /FDD, HDD,
CD-RW, CD, itepe/ oraz ogolnie w elektronice, jest odwrotne
podlaczenie zasilania; to na 100% uszkodzi naped;

lampka na flopie zapala sie owszem - jesli odwrotnie bedzie podlaczona
tasma sygnalowa; w zyciu nie podlacza sie odwrotnie zasilania;

co do tasmy sygnalowej: pin 1 na tasmie do pin 1 na plycie; ten sam
pin 1 na tasmie do pin 1 na flopie; jesli na wtyczce do flopa jest
przeplot, stacja sie bedzie zglaszac jako A: jesli zas na wtyczce do
flopa nie ma przeplotu, to stacja sie bedzie zglaszac jako B: /wtedy
ustawiasz w BIOSIE AWARDA stacje na B: i opcje "swap floppy drives" na
YES; do tego stare stacje mialy zworki do ustawien; id0 to A: zas id1
to bedzie B:

pozdrawiam;
adas;

--
jeszcze nie wyprowadzilem sie do Wroclawia;
ale skoro caly Poznan sie tam przenosi?