Re: Średnio co 4 miesiące pada mi dysk ;(

Autor: Michal Kawecki (kwinto_at_2com.pl)
Data: Tue 20 May 2003 - 17:15:46 MET DST

Użytkownik "xaliemorph" <gordonfreeman_at_poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:badepg$h8m$1_at_topaz.icpnet.pl
> W poście hl4p76xr1u41.6hoytxwyore2$.dlg_at_40tude.net,
> Rafał Bartoszak <sprocket_at_sys.pl> wystukał(a):
>

> Może tak http://www.infojama.pl/article.php?sid=1383 , tam też
> znajdziecie linka. A dwa to i tak bym się doszukiawał
> czegoś w zasilaczu, bo sam podejrzewam że mój nie wyrabia.

Typowe bicie piany. Może lepiej podpierać się bardziej wiarygodnymi
źródłami informacji?

Ten błąd dotyczy wyłącznie użytkowników dysków większych niż 128 GiB -
czyli tych adresowanych już poprzez LBA 48bit, a nie - jak to
niefortunnie przetłumaczono - wszystkich dysków LBA.

Ponadto (to już odnośnie twojej wypowiedzi) jest delikatna różnica
pomiędzy uszkodzeniem logicznej struktury partycji, a samego dysku ;-).
(choć w oryginalnej zajawce Q331958 Microsoftu zostało to nazwane
enigmatycznie "hard disk corruption", to w rzeczywistości chodzi po
prostu o uszkodzenie partycji spowodowane niepozamykaniem otwartych
plików - czyli czymś, co np. w systemie W9x jest normalką po twardym
resecie ;-)).

M.