Re: Gniazdo CNR ?????

Autor: Speedy (speedy_at_2a.pl)
Data: Mon 19 May 2003 - 22:27:20 MET DST

Hej

Użytkownik "Awex" <awex_at_o2.tnijto.pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "frezzer" <frezzer_at_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> a czy AMR=CNR bo wygladaja tak samo - a ten co widzialem byl niebieski a
nie
> brazowy i duzo dluzszy

AMR=/=CNR - nie są ze sobą zgodne.
Z niejasnych przyczyn - moze zeby zwolnic slot PCI - rozne firmy juz od paru
lat lansują specjalny mini-slot dla podłączenia urządzeń korzystających
bardziej bezposrednio z zasobów płyty głownej - spacjalnych mini-modemów,
kart sieciowych i kart dzwiekowych. Najpierw pojawil sie AMR, pare lat
pozniej CNR - niestety niezgodny z poprzednikiem. Ostatnim krzykiem mody w
tej dziedzinie jest slot ACR, ten przynajmniej jest wstecznie zgodny zdaje
sie z AMR-em. Moze to ten o którym piszesz? Ja go nigdy nie widzialem tylko
czytalem gdzies o tym, podobno przypomina wydłuzony AMR.
Generalnie cały ten pomysł nie chwycił, tanie karty dzwiekowe i sieciowe
wbudowuje sie ostatnie "bezposrednio" w płyty główne, a mini-modemy są
niezmiernie rzadkie i niezbyt łatwe do zdobycia. Jakkolwiek rzeczywiscie są
niedrogie i dobre. Ja przez jakis czas uzywalem dosyc intensywnie modemu AMR
(Askey 1456) na płycie Microstara MS-6309. Dzialal szybko, pewnie i bez
zarzutu. Wrecz powiem ze moze nawet lepiej niz moj poprzedni, "renomowany"
3Com 56k (USR) na ISA. Obecnie mam modem CNR (niezidentyfikowany), dziala
również OK, jakkolwiek nie uzywam go juz tak intensywnie, (mam stały dostęp
przez siec osiedlową) to przydaje sie czasem do wysylania faksów i jako
automatyczna sekretarka albo jak siec ma awarie.

--
Pozdrovionka
Speedy