Re: Nowy komputer, dylemat

Autor: xaliemorph (gordonfreeman_at_poczta.onet.pl)
Data: Sun 18 May 2003 - 17:53:49 MET DST

W poście ba7uv8$qnm$1_at_atlantis.news.tpi.pl,
 BoreK <borek.wywal.to_at_multicon.pl> wystukał(a):
> Po ladnych paru latach :) przyszedl czas na zmiane komputera i jak to
> bywa w sprzecie komputerowym po paru latach czlowiek znowu jest do
> "tylu". Prosilbym Szanownych grupowiczow o wyrazenie opini czy "dobrze"
> wybralem itp.
>
> PLyty glowna: ASUS P4PE i845PE GOLD 3xDDR333 5.1 LAN
> Procesor: P4 2,4 GHz FSB533 BOX
> Pamiec: 512 MB PC 333
> Dysk: Maxtor 80GB 7200rpm ATA 133
> DVD: LiteOn 16x48x
> CD-RW: LiteOn 48x24x48x
> Karta graficzna: Gainward GF3 Ti200 64MB DDR TV-out GS
> Monitor: NEC 17" FE791SB Diamondton
> [...]

Jak pentium4 to lepiej postaraj się wcisnąć wersję z 800MHz FSB (z tym że co
do płyty głównej to mam jeszcze zaległości więc nie wiem), dwa to ram możesz
się pokusić na 400 (choć nie wiem jakby wypadło cenowo) bo zawsze pamiętaj
że prędkość ramu powinna być jaknajbliższa prędkości magistrali bo wtedy
mamy najmniejsze efekty tzw. wąskiego gardła (choć stosowanie ramu DDR400 to
Athlona na FSB266 IMO nie ma kompletnie sensu, jedynie znikome procenty
wydajności). Jak chcesz grać to możesz premyśleć tego AMD xp i z pieniążków
zaoszczędzonych możesz sobie kupić Ati Radeon'a 9500pro, bo powinna starczyć
na dłużej od tej GF3 choćby ze względu na obsługę DX9 a dzisiejsze gry
bardziej zwracają uwagę na kartę graficzną niż kiedyś.

--
W kosmosie nikt nie usłyszy twojego krzyku
eXperimental Artificial Lifeform Intended for Exploration/Machine