Re: jaki polecacie wentylator?

Autor: Michał Młynarczyk (faq_at_telefon.gsm.pl)
Data: Sun 18 May 2003 - 16:12:40 MET DST

fepo napisał/a...

> hej, mam pytanie :
> jaki polecacie wentylator do 100 zl
> [najlepiej cichy i wydajny ;)]
> pod athlona xp+ 1800
> [nie przeznaczony do krecenia].
> znalazlem cos takiego
> we Wroclawiu :
> http://www.sklep.age.pl/opis.php?m_kod=WE___ZALM6000ALCUO
> [Zalman 6000-ALCU OEM]
> jest zdaje sie bardzo cichy
> i chyba dobry ;)
> nie bedzie problemow z jego wymiarami w przypadku
> montazu do ATX'a ?

 Problemów raczej nie będzie. Sprawdź tylko, czy dookoła socketu nie
 ma jakichś bardzo wysokich kondensatorów (3cm i wyższe). Może też być
 problem, jeśli masz starą obudowę, w której zasilacz zasłania
 procesor - patrząc z przodu komputera wygląda to tak

 (zasilacz) (procesor)(płyta)

 A normalnie jest tak:
 (zasilacz)
 (procesor)(płyta)

 Czyli zasilacz NAD procesorem, nie obok niego.

 Cooler nie jest przesadnie wydajny, ale ustawiony na najwyższe obroty
 bez problemu ciągnie mojego Athlona 1000 (thunderbird, a więc
 grzejnik) ustawionego na 1250Mhz. Kiedy przestawiam na 1000 mogę
 spokojnie przykręcić regulator do minimum. Temperatura w granicach
 50'C.

 Nie słuchaj bzdur o chłodzeniu wodnym. Za 100zł nie kupisz sprzętu,
 któremu będziesz mógł zaufać. Poza tym za dużo chrzanienia - trzeba
 pilnować żeby glony nie wyrosły, znaleźć miejsce na zbiornik itd.
 A jeśli nie będziesz podkręcał, problem załatwi zalman.

--
[ Michał Młynarczyk | faq @telefon.gsm.pl | GSM600... | GG 102937 ]
[ Serwis informacyjny TELEFON.GSM --- http://telefon.gsm.pl ----- ]