moje przezycia z epox 8rda3+/athlon 2400+/GeForce2/512ram

Autor: Pietlek (pietlek_at_wist.WYTNIJ.com.pl)
Data: Sun 18 May 2003 - 01:46:45 MET DST

Witajcie.
Kupilem sobie nowy sprzet(nie wszystko)

Amd Athlon 24000+
Epox 8rda3+
RAM seitec 2x256 400mhz cl2.5
Dream GeForce2 MX400
dodatkowo mam:
karta scsi symbios 53c810
nagrywarka yamaha(na scsi)

Nie moglo sie obyc bezproblemow :)
Opowiem co dokladnie robilem.

1. Instalacja plyty
nic nadzwyczajnego, zadnych zworkow nie zmienialem, domyslnie jedna
zworka byla ustawiona na FSB "133/166/200" (byla jeszcze mozliwosc na
"100/133" ). zostawilem domyslnie
aha, na poczatku nie podlaczylem do plyty tegomniejszego kwadratowego
wejscie zasilajacego(to jest chyba ten 12v), dopiero pozniej znalazlem
przejsciowke do zasilacza.

2. Uruchomienie, ruszylo. pozostawilem domyslne ustawienia w biosie,
Procesor wykryty jako 1800+.

pozniej, zmienilem ustawienia na fsb 133 i mnoznik 15
procesor wykryty jako 2400+

pamieci zdaje mi sie ze dobrze byly rozpoznawane

3. linux - bledy, "segmentation fault",spowolnienie sytemu. Jak udalo mi
sie zrobic nowy kernel 2.4.21rc2 w maire ruszylo bez wiekszych
problemow. spod linuxa teraz pisze, znaczy ze dziala

4. Windows 2000 - wogole sie nie zbootowal, odinstalowalem
5. Windows XP swieza instalacja.
po pierwszym czy drugim reboocie, komp stanal po tym jak xp sie
laduje(ciemny ekran z logiem xp i 'paskiem stanu/postepu')

problem ten mogl(?) wynikac z nie obecnosci stacji dyskietek, bo nie
mailem jej podlaczonej, po podlacozniu 'cos bylo lepiej' (pisze cos bo
nie jestem pewien na 100% czy to to).

Sprobowalem z Windows XP(+SP1 'wbudowany'). Udalo sie zainstalwoa ci
odpalic. Zainstalowalem sterowniki do plyty do karty grafiki.
System nby dzialal wporzadku, ale na plycie epox'a na tym wyswietlaczu
malym ciagle widnial kod 'FF' co wg dokumentaji oznacza ze cos z biosem,
plyta glowna, albo z kartami rozszerzen - nic konkretnego.
aha, FF pojawialo sie dopiero wtedy gdy dyski sie zaczynaly bootwac. Co
wazne gdy wlaczalem linuxa FF znikalo, i byly normalne kody(i sa teraz)
Dzieje sie to tylko z winda.

Podczas racy na windowsie zauwazylem ze sie programy wywalaly, ogladam
strony i nagle IE sie wylacza, albo tez explorer padal.
Zainstalowalem SiSoft Sandra, i zroblem jakeis tam testy, z nadzieja ze
mzoe podczas testow system padnie, i bede wiedzial na czym padl. Testy
przebiegly pomyslnie.

tyle historii.

Na grupie czytalem wypowiedzi typu 'epoxa trzeba skonfigurowac', moje
poprzednie plyty to asus (dalej nie pamietam).
Bylbym wdzieczny gdyby ktos naprowadzil mnie na odpowiendie teksty,itp,
sama dokumentacja jest nie wielka. Nie znam sie za bardzo na samym sprzecie.

Przeczytalem gdzies rowniez ze problemy takie jak moje moga wynikac z
konfliktu karty graficznej z czyms tam.

Dzieki za porady/opinie/krytyke/itd

pietlek

p.s. jeszcze cos. Wsumie dziwne. pomiedzy mostkiem polnocnym a
procesorem(sa dosc blisko) jest cos jak wlos, ale sie tego nie dalo
wyjac. To mzoe byc jakis czujnik czy co? No albo mi faktycznie wlos
spadl i gdzies ugrzazl ;P