Re: Jaki Serwer Pytanie !!!

Autor: Dentarg (den_at_it64.com)
Data: Sat 17 May 2003 - 12:49:32 MET DST

On Tue, 13 May 2003 12:06:06 +0200, "Rafał" <rafi_28_at_tlen.pl> wrote:

>Witam.
>
>Mam pytanie dotyczące budowy serwera. Obecnie w naszej sieci od trzech lat
>pracuje Serwer oparty na Pentium I 200 pod SDI. Zamierzamy zmienić łącze na
>DSL 512 docelowo 1 Mbit/s. Serwer pracuje na Linux-ie w trybie tekstowym, i
>mam pytanie czy zbudować Serwer jedno procesorowy np. Pentium III 800 czy
>platformę dwu procesorowy oparty na Pentium II/III 450 lub 550, co będzie
>wydajniejsze. Zaznaczam że obecnie na naszym serwerze są następujące usługi
>Internet, Poczyta, WWW docelowo PHP oraz 18 użytkowników.
Jeśli będą pracować tam wielkie bazy danych z aplikacjami PHP, to te 2
procki i zmiana sprzetu maja sens. A moze robisz traficshaping na tym
laczu przez CBQ, to wtedy lepszy procek niz p200 moze się przydać.
A jeśli to jest mail dla 18 kont, 20 prostych stron www, udostępnianie
tego DSLa, to komputer który masz jest i tak do tego za mocny (trzeba
miec tylko 64 ramu).

Jesli będziesz chciał coś 2 procesorowego to polecam IBMa @Series 225
:)). Bardzo wydajna maszyna ...

pzdr,