Re: Czy to problem z baterią na płycie głównej?

Autor: Bogdan C. (sp8alc_at_wp.pl)
Data: Fri 16 May 2003 - 06:40:02 MET DST

On Sat, 10 May 2003 18:00:20 +0200, "Janusz - Vahanara"
<vahanara_at_olimp.gapp.pl> wrote:

>Od niedawna mam w jedynym z komputerów starą płytę główną z procesorem
>Pentium 133.
>Działa bez problemów, z wyjątkiem zegara, który spóźnia się około godziny na
>dobę (sic!).
>
>Czym to może być spowodowane?
>BIOS trzyma parametry, nie ma problemów typu "CMOS check error" itp.
>
>Uszkodzenie płyty, czy zużyta bateria?
>Da się jakoś sprawdzić stan baterii?

Pewno jestes adminem - stare plyry mialy akumulatory 3.6 V w formie
tulei - moznqa zmierzyc napiecie woltomierzem na plycie niepracujacej.
jak jest ponizej 3 V to wymienic.
Nowe maja baterie w formie dysku - wystarczy wymienic na nowa i zobaczyc
co bedzie.
W kazdym przypadku Ty musisz podjac decyzje.
Jak komputery sa w sieci to ten z bledem moze aktualizowac czas z sieci
co zlagodzi problem.
Pozdrawiam