Re: uszkodzony cdr

Autor: Marsjanin (05.2003.usenet_at_marsjanin.tk)
Data: Thu 15 May 2003 - 16:24:49 MET DST

A "Piotr Nowak" <piotrus_at_pocztal.com> pisze, że...

>dane sa (a wlasciwie byly) na tej wierzchniej stronie wlasnie....

Bzzzzzzzzzzz...deta, niestety. Dane zawarte są w specjalnym tworzywie,
"zalanym" wewnątrz plastikawej płytki. Aby mogły być odczytane,
promień lasera musi od spodu przejść przez fakturę tej wewnętrznej
warstwy z danymi, następnie ODBIĆ SIĘ OD LUSTRA, KTÓRYM JEST OWA
ZDRAPANA Z WIERZCHY WARSTWA, i powrócić z powrotem na dół. Linka do
tego Ci nie podam, bo uczyłem się tego z xiążek a głównie z zeszytu.

Tak więc jeśli istniałaby możliwość w warunkach idealnej higieny
napylenia na wierzch płyty supergładkiego lustra (lakier?) - dane
byłyby znów widoczne. Absolutnie niesprawdzony sposób podał jeden z
grupowiczów - namiary na dyskusję dałem w tym wątku.

--
Pozdrawiam - Marsjanin
Zmieniłem adres i teraz w nagłówku jest