Czy ktoś modernizował komp na płycie m726

Autor: Paweł (pgoralsk_at_wp.pl)
Data: Wed 14 May 2003 - 00:23:10 MET DST

Mam stary komputer na płycie PC100 model m726.
Z przyczyn o których tu nie ma potrzeby mówić chcę do niego wsadzić
mocniejszego procka.
Płyta oparta jest na chipsecie ALi BxCel, obsługuje przestawialnie FSB
teoretycznie do 133Mhz (ale producent tego nie zaleca), ma mnożniki
przestawialne max. 8x. Bios na stronie producenta najnowszy jest aż z
paźd..99r.
W instrukcji napisano, że płyta obsługuje max. Pentium II 500 MHz.
,oczywiście w Slocie 1.
Najchętniej poprzez przejściówkę, z własnymi mnożnikami wsadziłbym tam
Celerona 1,4 MHz.
Kiedyś zapuszczałem związany z tym temat i otrzymałem nawet sporo ciekawych
wypowiedzi, opartych nistety głównie na wiedzy albo teoretycznej, albo
przypuszczeniach. Częściowo były one se sobą sprzeczne.
Zwracam się zatem z nast. pytaniami do praktyków, którzy sami mieli do
czynienia z w/w płytą:
1. Jaki max. procek w niej chodził?
2. Jaką stosowali przejściówkę ( kwestia regulacji napięcia i ewent.
mnożników)
3. Czy próbowali pracy z FSB>100MHz i co wtedy ze stabilnością oraz kartami
grafiki na złączu AGD
4.Czy Bios widział procki o częst.>500 MHz, a jeśli nie, to skąd ściągali
odpowiednie wersje.

Pozdr
PG