pomiar temperatur

Autor: indigo (indigo1980_at_poczta.onet.pl)
Data: Tue 13 May 2003 - 16:49:00 MET DST

Witaj Grupo :)
    Pytanie dotyczy pomiaru temperatury.Mam mb: GA-8PE667 Pro i nie ma na
niej zadnej wtyczki do ktorej moznaby podlaczyc termistor (tak to sie chyba
nazywa, wkazdym razie taki kabelek ktorego koncowka "mierzy" temp.), tak jak
chociazby w moim starym poczciwym abicie na bx'sie.Jedynie temp. procka (to
chyba juz wszystkie mb maja) jest osiagalna (niektore zrodla podaja (np.
strona motherboard monitor'a), ze ta plyta ma jeszcze dwa czujniki, ale to
jakas sciema, bo mbm caly czas wskazuje na nich 25C - a jak mierze przy
pomocy multimetru temp wewnatrz obudowy to ta jest kolo 32C).Ale do rzeczy:
czy istnieje jakas karta (jesli tak to gdzie na sieci mozna ja kupic) ktora
wkladam do isa albo pci, i mam na niej wyprowadzone wtyczki do
termistorow - tak zebym mogl w mbm monitorowac inne temperatury, nie tylko
procka.Albo moze "termometr" podlaczany np. do gameportu - z ktorego
ciagnalbym dane do mbm'a? Gdybym byl elektronikiem to pewnie dawno juz sam
bym cos takiego zmajstrowal, ale nie jestem i szukam gotowego rozwiazania -
moze mi ktos pomoc?
TIA

indigo
indigo1980_at_poczta.onet.pl