Re: chłodzenie wodne - CPC?

Autor: benek (benek.benek_at_-wp.pl-)
Data: Tue 13 May 2003 - 11:11:44 MET DST

> Znalazłem zdjęcia na edonkeyu. Wygląda jak sklejone dwie blaszki z jakimiś
> rurkami w środku. A te droższe to bryła miedzi z wywierconymi dziurkami?

te drozsze - to albo wiercone albo frezowane - zdecydowanie wydajniejsze itd

ale jak zerknalem na Twoj config to powiem ze troche bez sensu chcesz
ladowac wode na wszystko:
- na chpset to ja bym dal Zalman ZM-NB32J za jakies 30zl
http://www.zalman.co.kr/english/product/nb32j.htm
nadaj sie do podkrecania wiec u Ciebie powinno jeszcze lepiej

- jakiego masz tego R9100 - radiator przyklejony czy na koleczkach
a) jak na koleczkach to polecam Zalman ZM80A-HP za jakies 115zl
http://www.zalman.co.kr/english/product/zm80a-hp.htm
b) jak przyklejony to moze taki patent bedzie dobry - zostawiasz radiator na
grafice ale odkrecasz od niego wentylator (maly, glosny i malo wydajny)
potem wymysl jakis patent zeby zamocowac od dolu wentylator 80x80x25
puszczony na 5V dmuchajacy na pozostwiony radiator (bedzie i tak wiekszy
przeplyw powietrza a powinien byc cichszy niz ten w zasilaczu) - np takie
cos
http://www.slapps.com/review/gf3ti200_page1.htm
ale mozna prosciej - odpowiednio wygiac sledzia, jak go przykrecisz na
sztywno to tez utrzyma wentylator

- jak nie podkrecasz to Twoj procek powinien chodzic stabilnie przy
obnizonym napieciu - jak to Palomino to na 1.65V powinien byc OK (a
przynajmniej w 4 znanych mi przypadkach taki procek pracowal stabilnie przy
tym napieciu) czyli ilosc wydzielanego ciepla spada z 66W do 58W, natomiast
jak to T-bred (0.13u) to juz zupelnie nie ma o czym mowic standardowo
wydziela 51W ciepla ale tez mozna spokojnie zbic napiecie o 0.1V (znow
spadek w wydzielanym cieple o jakies 8W)
jezeli masz Palomino to polecam Zalman CNPS-6000Cu za jakies 150zl, w trybie
SILENT golsnoscia nie powinien przebic wentylatora w zasilaczu, przyklad
(proc podkrecony do wartosci XP1800+)
http://forum.tweak.pl/viewtopic.php?p=338873&highlight=#338873
jak masz T-bred'a to polecam Spire FalconRockII za 48zl (obnizasz napiecie
dla procka, z coolera zdejmujesz grill i puszczasz wentylator na jakies
2000rpm i powinno byc OK)

zreszta najlepiej sam napisz jaki masz procek (czy Palomino 0.18u czy T-bred
0.13u) i jakie obroty ma wentylator w zasilaczu

PS jak nie chcesz podkrecac to ja widze sens pakowania wody co najwyzej na
procesorku :-)