Re: Jak pozbyć się glonów z WC?

Autor: Paweł Paroń (pawelp_at_freeland.lublin.pl)
Data: Mon 12 May 2003 - 19:55:43 MET DST

In article <b9o9p3$qfv$1_at_julia.coi.pw.edu.pl>, Michal Kochanowicz wrote:

> Po kilku tygodniach używania chłodzenia wodnego błękitne początkowo
> rurki zamieniły się w brązowo-czarne paskudztwo :(

Ważna jest idealna czystość wszystkiego podczas napełniania wodą. U mnie też
kiedyś wyrosły glony, później kupiłem w CPC ten preparat, który ktoś niżej
poleca. Ja go nie polecam, po paru dniach woda w zbiorniku wyglądała tak:

http://acn.waw.pl/pawelp/cpc/preparat.jpg

to białe, to były takie gęste "gluty", które osiadały w rurkach i powoli je
zaklejały. Wylałem wodę, wyszorowałem wszystko płynem do mycia naczyń,
rurki też dokładnie przepłukałem roztworem tego płynu, potem wszystko bardzo
dokładnie płukałem, aż nie było śladów płynu, potem przepłukałem jeszcze
wodą destylowaną (czy demineralizowaną, nie wiem, taką ze stacji benzynowej)
i napełniłem świeżą wodą, również taką ze stacji. Zrobiłem to w lutym i na
razie nie ma śladu żadnych glonów.

Paweł