Re: Amigowy joystick na PC-cie?

Autor: Marsjanin (05.2003.usenet_at_marsjanin.tk)
Data: Mon 12 May 2003 - 04:05:48 MET DST

A "Mariusz Jędrzejec [mr.]" <wyslij.na_mjedrz_at_polbox.com.USUN.TO>
pisze, że...

>Hey Amigos!

Z powodu tematyki posta - emotikonka: ;-)))

> Tu jednak powstał pewien problem-zagadnienie: nie mam joya na PC
>(normalnie nie grywam), natomiast po Amidze został mi cały zapas amigowych
>QuickShotów (łatwo padały, więc się je kupowało na zapas :)) i może dałoby
>się je podłączyć do PC-ta?

Da się. Ale wykorzystasz je w pełni tylko w grach, które mają
sterowanie cyfrowe (zero-jedynkowe, jak piszesz).

>Gniazdko pasuje,

Bój się kija, do czego pasuje?! Pasuje do COMa, lepiej go tam nie
wtykaj, bo jeszcze płytę główną możesz spalić. Złącze do joysticka ma
więcej pinów, i jest z reguły (o ile nie na płycie głównej) na karcie
dźwiękowej. Jest to również port do instrumentu MIDI. Obsługuje
joysticki ANALOGOWE, tj. z potencjometrami, a nie CYFROWE, tj. stare
od Amigi/Commodore/Atari/Spectrum/Amstrada itp.

Możesz natomiast zrobić przejściówkę i podłączyć tego joya, będzie
działał na zasadzie ZAMIAST PŁYNNEJ zmiany rezystancji na
potencjometrze (RUCH góra-dół lub lewo-prawo) zmiany SKOKOWEJ tej
rezystancji (przez dołączony rezystor po zwarciu styku (np w lewo).

Najlepiej tego joya wykorzystasz w wszelkiej maści emulatorach C64,
Amigi itp. o ile mają wbudowaną obsługę tego portu.

Link... Cholerka, gdzieś był, i to niedawno... Poszukajmy... o, jest:

        http://www.students.tut.fi/~kosolah/joyport/joyport-en.html

Spójrz, na ile to skomplikowane, oceń swoje możliwości, i - do dzieła!

PS. Ja tego nie robiłem. Nie wiem, czy działa - ale chyba jest
wytłumaczone dość logicznie.

--
Pozdrawiam - Marsjanin
Zmieniłem adres i teraz w nagłówku jest